fredag 26 juni 2009

Dagarna de går, ankarbingo och filmgnäll

 

Joråsåatteeeeh, vi ligger fortfarande till ankars utanför Texas. Flyger den där neklarns jänkarflaggen var dag. Men nästnästa måndag bär det av ner till Mexico och sedan Panama. Tydligen så kommer vi ha omkring en vecka där nere och bara gosa oss med. Det trista är väl att mycket kul folk mönstrar av, bland andra kockis-Leif. Hittade ett småkul ägg i påläggskylen nu nyss när jag skulle till och göra mig en nattamacka. Go kille, gillar hardcore gör han tydligen osså, känner lirarna i division of laura lee. Se där, världen är bra liten.

IMG_1014 IMG_1013

Finalen i ankarbingon är avgjord, och vann gjorde Ping. Grattis grattis. Sketkul, var ju bara ett nr ifrån. Var rätt spännande där i slutet, många som var nära att knipa vinsten. Så kul kan man ha det. Här är ett kort på hytten förresten, och bara hytten och mig själv i min smartaste pose den här gången. Inget annat Ninnilöv. Saknar dig nedrans! Kockis och mässjäntan har nått ihop och jag är avis som ett as.

IMG_1036

Kollade Disturbia, snablarns vad massa produktplacering det är i den, skådisen är han ungen som är med i Transformers. Även i den var det ju produktplacering som hette duga, nya Camaron och allt vad det nu var. Och han, ungen, kör exakt samma roll i den som den här. Gubbgnäll, och jag är väl inte målgruppen för den typen av film, jag vet, men vafan!?! Såg också The Cats Of Mirikitani, om en japansk hemlös konstnär i new york som hade suttit i jänkarnas konsentrationsläger för japaner och japanättlingar under andra världskriget. Den rullen däremot rekomenderas starkt. Måste också inflicka att jag plöjt igenom första säsongen av Steven Spielbergs Amazing Stories och TV-serien Macken. Nostalgi, hjärndött och bra!  Nu blir det film igen, samer och Gunnvald Larsson, Kautokeino – Upproret. Ha de gött!

[som med alla bilder på bloggen, klicka på dem för att få upp dem i orginalstorlek]

1 kommentar:

  1. nedrans hytt, du ser iaf klok ut min lav ;) påminner lite om ett barn
    hur va samefilmen, jtte lessam i suppose... ja lovar att du fick en tår i ögat?
    mässjäntor är inte ok, bara så du vet, då får du komma hem istället ;)
    saknar dig du vet!
    Stor blöt puss från maj

    SvaraRadera