söndag 7 juni 2009

Gran Turismo

Nu är det söndag och vi ska väl äntligen få mönstra på framåt kvällningen. Kan ju dock inte klaga på dagarna som varit. I fredags gick vi som sagt omkring på Jamaica Beach på Galveston och levde. Igår var vi på Space Center Houston. Till att börja med hade de ju en Star Wars / George Lucas utställning. Lägger upp en smaskig bild på Howard the Duck gitarren, hur cool var inte den filmen? Vi gjorde en tram tour in på NASA Johnsson Space center, trodde väl mest vi skulle åka förbi lite hus och så skulle de berätta medan vi satt kvar. Men vi fick gå in och kolla på både det ena och det andra. Bland annat Mission Control där en före detta astronaut stod och snackade och hade sig, mycket amerikansk pondus hos den karln. men tydligen var det just härifrån flera av programmen kontrollerades ifrån. Sedan var vi i lite lokaler där astronauterna övade och sedan, det som fick mig att fnittra av glädje som en liten skolflicka som får krama snyggaste killen i Disney's High School Musical (Tm); Rocket Park!!! Massa olika raketmotorer och en stor blaffig Saturn V. Vet inte riktigt om bilderna gör pjäsen rättvisa, men det var en riktigt imponerande syn vill jag lova. Kvällningen var trevlig med lite löst öldrickande och skitsnackande. Gött liv.

Ikväll blir det påmönstring som sagt och jag har hört att nätet ombord är riktigt segt så jag får se om det blir mycket fler bilder. Kommer uppdatera med text iaf och eventuellt kompletera med bilder senare. Tydligen ska det bli satans varmt nu i dagarna, de snackade om 90-100 Farenheit på "nyheterna" i morse. Lägg in varm plåt i den ekvationen så får vi väl se hur det blir.

4 kommentarer:

  1. Jao, sen när blev du blond?

    SvaraRadera
  2. Blondes have more fun, det ordspråket myntades av George Bush, den äldre 1982.. Gäller än som State law i Texas.

    SvaraRadera
  3. Sweeet! Jag vill också leka med raketmotorer!

    SvaraRadera
  4. Alltid vart blond, men klippt mig för annars skulle ingen ta mig på allvar.

    SvaraRadera