fredag 28 augusti 2009

Bouncing souls, rännande och pirater

Kom fram till at Bouncing Souls är riktigt bra idag, ruggigt even. Hade lite idiotijobb att göra inventering i separatorhyllorna och stod och hade mig med musik i örat, brukar lindra de tristaste av sysslor. Oufh, var ett tag sedan jag uppdaterade nu och vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har börjat träna lite så smått. Foten verkar palla med löpningen så det e dejligt, men jag är ruskigt ur form. Annars är det mycket nytt på musikfronten. Hittat lite gosiga grupper, Patrask som spelade på medeltidsveckan, ruggigt bra medeltids-glam som de själv säger. Tysta Mari, stockholmspunk med catchiga melodier och en skön sångare, påminner lite om Ebba Grön, Rancid, The Clash, allt på svenska. Ale Möller, en kille med rätt spridd stil i sitt lirande. Men folkmusik kanske är en grov sammanfattning. Municipal Waste har släppt nytt, inte helt så imponerande som jag hoppats på, men några hooks har satt sig. Den kanske växer på en, vem vet. Colossus har släppt sin EP och lagt upp den myspace, göttigt! Lite doom, lite experimenterande, lite old school black metal (de långsamma prylar, ja det fanns sånt också), lite postrock. The Civillains har även de tagit på sig studiolurarna och tryckt press play/record on tape. Svensk punk, lite Ebba, lite Rancid, tydligen var det ett jämrans bra ös på spelningen de hade. Till sjöss får man nöja sig med YouTube-videon av ‘et.

Video från The Civillains spelning på Stampen

Colossus jämrans MySpace


Måste ju flaunta mitt egna musikala geni. Kolla in det göttaste på min egna YouTube-kanal. En given startsida för allas browsers!

http://www.youtube.com/user/MrPositiveOutlook

Annars ja, livet ombord är bra. På väg mot Beirut. Åkte förbi Kreta idag. Kommer få fyra stycken före detta brittiska militärer som, ja, vakter ombord antar jag, under passage genom piratområdena. Kommer skriva mer om detta senare. Under följer lite förhållningsregler under passagen. Jag gillar att vi kommer vara påklädda, viktigt att inte bli tagen med byxorna nere tydligen. Håhåjaja…gubbeligubb, ha de gött!

IMG_1142

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar